Методоб'єднання вчителів початкових класів.

                                                 

 

 
                Метою діяльності методичного об'єднання є:

- вивчення системи роботи кожного вчителя;
- аналіз внутрішкільних вимог;
- сприяння розвитку педагогічної творчості, професійної компетенції вчителів;
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу
 
               Основними напрямками роботи методичного об'єднання є:

- впровадження новаторських педагогічних ідей , засвоєння концепції розвивального
навчання і відповідних технологій та застосування їх для різних груп дітей із
врахуванням особливостей дитячої психології та розвитку;
- використання нетрадиційних форм організації навчального процесу;

 
 
Список членів методоб`єднання:
 
Безбородова О.Л. - голово методоб'єднання, вчитель 2-го класу ( вищ. категорія);
Українець О.А.      -  вчитель 1-го класу ( I категорія);
Цхададзе М.С.       - вчитель 3-го класу ( вищ. категорія);
Прокопчук В.Ф.     - вчитель 4-го класу ( 1 категорія);
Мазорчук Т.Д.       - вчитель початкових класів 
 
 
 
 
 

Оцінювання – конфіденційна інформація, канікули та свята без домашніх завдань, менше робочих зошитів та більше інтерактивної роботи – оприлюднено нові орієнтовні вимоги оцінювання та методичні рекомендації для початкової школи

                Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи стали більш демократичними – оприлюднено наказ Міністерства освіти і науки України та лист з методичними рекомендаціями. Нововведення мають застосовуватись в школах вже з 1 вересня.

                Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.

               Знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим. Також учням не будуть знижувати оцінки за "неправильний" відступ кількості клітинок та рядків.

               Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань.

               «Вчитель має навчити дітей культурі письма і правилам оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», - говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.

             Домашні завдання не повинні задавати на вихідні, святкові та канікулярні дні (канікули), а  їх обсяг віднині обмежено. Так, в перших класах домашніх завдань  не повинно бути зовсім, в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин.

              В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо. 

            Нагадується, що оцінювання в 1 класі немає, а 2 клас також може не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи. 

            До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано "Трудове навчання" та "Я у світі". Тобто, загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».

              Для того, щоб полегшити вчителям роботу за новими програмами,  в методичних рекомендаціях детально розписано  методичні підходи, які можна використовувати для навчання, показано приклади інтерактивної роботи та компетентнісно-орієнтованих завдань.

            Щоб понизити психологічне напруження у першокласників, за рішенням учителя, до сформування навички письма рекомендується користуватись простим олівцем. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. При цьому наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу, а час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.

          Вчителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою при перевірці письмових робіт  в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.

Це лише частина нововведень. З ключовими тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись на сайті МОН.

Нагадуємо, що 4 серпня Колегією МОН були схвалені 13 оновлених навчальних програм початкової школи (1-4 класи). З ключовими змінами до програм можна ознайомитись за посиланням.

 

Дитячі лікарі проти писання олівцями у першому класі 18.10.2016 12:11
 
        У перших класах, згідно з новою реформою Міносвіти, діти пишуть олівцями замість ручок. Але для дитини шести років це вкрай незручно, бо рука ще не готова.
Крім того, олівці часто ламаються, дітям доводиться їх постійно підстругувати, а це зайвий стрес для першокласника. Врешті, медики кажуть, що олівець не розвиває дрібну моторику рук, а також абсолютно не розвиває каліграфію. Вважають, що найправильніше вчитися писати чорнильною ручкою, яка вимагає певного тиску, нахилу...
     -- Почнемо з того, йти до школи у шестирічному віці однозначно рано, -- каже Володимир Родіонов, провiдний науковий спiвробiтник вiддiлу медичних проблем здорової дитини та преморбiдних станiв Iнституту педiатрiї, акушерства та гiнекологiї АМН України.
      -- Проте чиновники чомусь не розуміють цього. І якщо діти сьогодні дозрівають інтелектуально раніше, фізичний та емоційний розвиток не найліпший. Тобто, діти такого віку ще не готові йти до школи -- вони ще повинні бавитися, адже саме гра є оптимальним видом навчанням для шестирічок. Реформа відбулася, проте школи не перобладнали: для першокласників мали виділити ігрові та спальні кімнати -- і де вони? Це стосується й писання олівцями. -- А чим вони не підходять? -- Справа в анатомічних та фізіологічних показниках дитячої руки, -- долучається Владлена Сальнікова, дитячий лікар-невролог. -- Олівець вимагає певного нахилу і певного тиску, який шестирічному малюку ще важко контролювати -- у результаті олівці постійно ламаються, пишуть недостатньо яскраво або ж, навпаки, рвуть папір. Загалом, у цьому віці дитина має вміти користуватися олівцями, фломастерами, ручками. Проте олівцями треба малювати, а не писати.
      Навички письма олівцем не виробиш! Навіть дорослому важко прописувати в прописах букви чи цифри, адже олівець для цього не призначений. Єдиний плюс, який я можу відзначити, -- це зниження ступеню стресу, коли дитина користується олівцем замість ручки. Тобто, вона знає, що має можливість стерти і написати правильно, тоді як ручку не зітреш. Відповідно, зменшується емоційна збудливість, дитина не так хвилюється. Проте з точки зору фізіології олівець для письма не підходить -- він не розвиває дрібну моторику рук. -- А чому вона така важлива? -- Дрібна моторика рук відповідає за розвиток півкуль головного мозку. Адже на пальцях є нервові закінчення, які "замикаються" у лобних долях мозку, які, своєю чергою, відповідають за процеси мислення, формування та розвиток мовення тощо. Цікаво,  що приблизно третину всієї поверхні рухової проекції головного мозку займає саме проекція кисті рук, яка розташована поруч з мовною зоною. З цього випливає, що розвиток мовлення дитини і розвиток дрібної моторики -- два взаємозв'язані і нерозривні процеси. Процес вдосконалення моторних навичок активно відбувається у дошкільному та ранньому шкільному віці. Ось чому важливо, щоб у цей період дитина писала тим, чим треба. Адже коли дитина пише, задіюється багато систем, які мають скоординуватися між собою -- кісткова, м'язева, нервова, зорова. До речі, вчитель чи шкільний психолог мають бачити, чим дитині краще писати, і, можливо, пропонувати писати ручкою, якщо учню незручно користуватися олівцем. А ше у класі та вдома треба мати предмети для розвитку дрібної моторики рук першокласників. Це може бути мозаїка, пазли, конструктори на кшталт "Лего". Дуже корисні пальчикові ігри, ліплення, насаджування намиста, розвиваючі іграшки на кшталт зав'язування шнурівок, м'ячики з м'якими шипами. А неврологи та логопеди знають: масаж пальців рук допомагає дитині вибудовувати своє мовлення. І пам'ятайте:  що "розумніші" руки, тим розумніша ваша дитина.